søndag 28. juni 2009

Hovefestivalen 2009!! :D

Begynne å bli en stund siden eg har blogget noe nå. Har vært en uke i Arendal/Tromøya, på Hovefestivalen! Har vært kjempe gøy. Vi planla at vi skulle møtes ved togterminalen kl 7 på lørdagen. Eg og Randi var de første som var der av de som skulle sitte på i bilen til Randi. Eg sa hade til Ivar som ble plukket opp av Påli og Robyn. (Ivar hadde vært hos meg hele dagen.)
Etter en liten stund kom Marius og Sindre gående. Vi hilste og pakket bilen ferdig og kjørte av gårde. Bilturen gikk strålende. Vi hadde en cd med musikk fra band som kom til Hove. Vi var fremme i Arendal 23.30. Da vi skulle sjekke inn fikk vi beskjed om at der du hentet teltene var stengt. Så vi kunne få velge mellom å sjekke inn der og da, og ikke få telt. Eller sjekke inn dagen etter på å få teltet. Så vi såg for oss at vi måtte sove i bilen den natten. Men siden det var flere og som måtte ha telt fikk de fikset det til slik at vi kunne hente teltet. Da vi endelig hadde fått det var det kun 5 minutter til innsjekkingen stengte, så da var det bare å skynte seg. Vi rakk det heldigvis akkurat! Vi prøvede å få tak i Hanne, for vi skulle campe på siden av de, men hun tok ikke telefonen. Så vi gikk og lette ved hvert eneste store partytelt om vi så dem. Da vi hadde gått i gjennom hele campingen, var det rett før vi ga opp. Vi ringte henne en siste gang, og heldigvis to hun telefonen. Hun hadde tydligvis sovnet. Hun forklarte hvor de hadde telt, så vi gikk dit vi trodde hun hadde forklart. Det var en morsom utfordring å sette opp 2 telt i mørket, men vi fikk det til;)




Søndagen møtte vi Hanne. Hun satt på kunstgressbanen sammen med typen sin Erik, Marius og Sindre. Solen skinnte som bare det. Vi fant litt senere ut at vi ville ta oss en tur til stranden.

På vei opp igjen fra stranden.




Vi så noen konserter på campingscenen og. Captain Credible hadde noen morsomme vitser mellom hver sang. Så og The New Wine.


Senere på kvelden satt vi i partyteltet til Hanne og de. Hanne satt og prøvde å overbevise en fyr at det går an å vær åpen til annen musikk enn bare en sjanger. Men han satter med armene i kors og sa "Eg like Rock!" De eneste bandene vi fikk ut av han var Green day (For de hadde så dype tekster), og AC/DC. Både eg og Randi blanda oss inn i diskusjonen, men det va nyttesløst. Hanne foreslo masse forskjellige band, både innenfor rock sjangeren og mange andre sjangere, men han hadde ikkje hørrt om noen av de. Han begynnte å fortella om Kirkewgård sine teorier for å forklare hvorfor han likte rock... Etter dette dro vi opp til Salte og de sin camp. Der satt og Kirsti. (Hun jobber sammen med Lillian.)




Eg og Randi tok oss en tur på do. Da vi kom ut fra doen møtte vi en som het "Mattsen" (Tror eg det var) fra Bryne. Vi sto lenge å snakket med han. Han hadde en uåpnet sprit med seg som han delte hjertelig med meg og Randi. Hver person han såg sa han enten "Eg har pult han/henne", "Du har pult han/henne" Eller "Eg har faktisk ikkje pult han/henne"... Det kom noen gutter som vi snakkte litt med, den ene sa ikkje ett ord, bare sto å så på oss. Han hadde på seg maske.

Plutselig løfta han "Mattsen" meg opp å slegte meg over skulderen sin go gikk sjanglende av sted. Det va ein smule skummelt. Følte han kom til å tryne når som helst, siden han var ganske så full, som du sikkert ser på bildet. Han bærte meg bort til campen hans som var helt tom. "Det pleie å vær nasj her..." Me satte oss ned alle tre, Randi hadde gått bak oss å ledd. Plutselig kom det flere folk, hilste på en hyggelig jente som het Marthe fra rundt Oslo en plass, og en hyggelig fyr som het Eddi som kom fra Bergen. Lurer på om det var han eg lurte at eg var bergenser.. :P Eg passet på en uåpnet hot and sweet flaske som tilhørte en som het Fredrik fra Klepp.. Glemte desverre å levere den tilbake da vi gikk der i fra. På vei til teltet klarte eg å ødelegge en "stol" som noen hadde laget av skateboards. Han som hadde lagt den sa at eg var tilgitt hvis eg klarte å hoppe på skateboardet i fart... Så eg måtte jo vise alle skillsa mine i skateboard... Huske ikkje helt hvordan det gikk...




På mandagen åpnet festivalområdet opp. Eg hadde en smule bakrus denne dagen... Vi tok oss en liten tur innover mot Arendal for å kjøpe diverse drikke, solkrem og lignende. Vi så radioresepsjonen, eg kjøpte meg White Lies CD. Vi så band som Montée, The Thing Things, El Caco, Haust, White Lies var gøy :D

White Lies konsert! :D



Havnet i en moshpit lignende ting på Franz Ferdinand, var faktisk en veldig gøy konsert. Eg og Randi tok litt av!




Franz Ferdinand konsert!




Vi så og Lykke Li. Senere på kvelden satt vi utenfor Festivalinngangen, siden Randi måtte drikke opp ølen sin. Det kom to gutter å satte seg ned sammen med oss som også måtte drikke opp sin øl. Vi gikk sammen med dem inn til konserten Eagles Of Death Metal. Vi danste og hadde det gøy. Noen romsdalinger ble også med å danset. Vi skulle egentlig vær med de på nasj, men han ene av dem vi møtte først lurte oss vekk fra romasdalingene, siden han hadde veldig lyst på Randi. Vi ble med til party telte deres, Randi fikk gratis øl av han. (Eg var fortsatt bakfull og orket ikke tanken på alkohol.) Han som hadde så lyst på Randi satte seg fort med ryggen til henne når hun fortalte at hun hadde type. Eg gikk i fra dem, syntes egentlig de var litt kjedelige folk. Lengre nede i campingen møtte eg på Kirsti og Thea. Thea skulle til telte sitt, og Kirsti skulle opp til Salte og de. Hun lurte på om eg ikkje ville være med henne. Så eg ble med. Åja, stemmer, vi så også Fat Joe og Jadakiss i dag.



Tirsdagen så vi også radioresepsjonen. Så mange kjekke band. Da vi skulle inn å se The Black Dahlia Murders, satt vi først utenfor festivalområdet igjen, slik at Randi kunne drikke opp ølen sin. Da kom det to gutter fra Skien å satte seg ned med oss. De het Alexander som var 18, og Andreas som var 16. (Han var veldig stolt over å ha fått sjenkebånd.) Vi satt en god stund å snakket med dem. Alexander viste oss Halo tattoveringen sin.



(E ikkje ferdig på denne bloggen, så eg skal redigere den når eg komme hjem igjen fra Magaluf! :D)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar